2 неща:

Не спирам да се учудвам как всеки следващ гръцки франчайз продължава да набляга на българщинката. Ако се сещате – още от старта на Globul рекламите бяха с гайдари, байряци и какво ли още не. В момента телефоните се продават с фабрично вграден тапет на Александър Невски. В случая – трикольор до корпоративния флаг. Защо?

И защо хората се възхищават на Starbucks? Дали защото харесват другите да ги виждат с брандирани картонени кофи чаши, което значи, че са платили 7 лева за кафе? Всяко еспресо направено в местен бар от сравнително нова кафе машина La Cimballi, Faema или Lavazza Blue е по-добро от това, което Starbucks ще ви дадат. А и в местния бар ще ви го сервират в порцеланова чаша, а не хартиена или пластмасова. Виж, ако харесвате Iced Venti® Mint Chocolaty Chip Frappuccino® blended creme with Chocolate Whipped Cream, извинявам се, проблемът е при мен.

Коментари

  1. roniqroniq #
    1 декември 2008 @ 20:00

    това ще остане загадка…просто има нещо мистично в името, предполагам.
    в барчето в офиса кафето за служители е 0,60 BGN и сцепва!
    разликата от 6,40 тежи само на съвестта ви :)

  2. 1 декември 2008 @ 20:03

    Моят проблем със Старбъкс е по-скоро в това, че всички ще се бутат там в продължение на месеци – както едно време стана с първите Макдоналдс.

    А иначе – просто кофихаус. Харесвам кофихаусове – има си диванчетата, има си WiFi, има приятни кафета (ами вкусни са ми, какво да правя), има приятна музика… Все пак това е атмосфера, която няма да намеря в кварталното кафе (а и там ще ме гледат като да съм с 3 крака, нали не съм кореняк), няма да намеря в местния бар (все пак е БАР), няма да намеря в някое по-централно кафене (там пък ще ме гледат като да съм нисша форма на живот)…

  3. r #
    1 декември 2008 @ 20:03

    сигурно всички гръцки компании у нас, ползват за по-евтино едно и също маркетингово проучване, в което пише, че ние супер мноо се кефиме на патриотизма, на българщината и на високите цени

  4. ginger #
    1 декември 2008 @ 20:04

    Биляна знае защо…

  5. 1 декември 2008 @ 20:34

    Е, веднъж-дваж може! Не е нужно човек да пазарува там. Вчера в Женева си купих един Double Chocolate Muffin за 3.90 CHF (= ca. 5 BGN). Но всяка хапка си заслужаваше парите: Най-добрите мъфини, които съм ял досега!!!

  6. 1 декември 2008 @ 20:41

    Не виждам нищо лошо в това, че гордо де вее българския флаг, било то на заведение под гръцки франчайзинг. Като беше в Америка да ти направи впечатление, че техния флаг се вее от всеки ъгъл? Малко бяло-зелено-червено не вреди, според мен.

    Относно качеството на кафето – наистина е по-добро от кафето на някои други вериги, по няколко причини – строга селекция на блендове кафе с доказан произход. Това, че за българина кафето е само и единствено гадната робуста Нова Бразилия е друг въпрос….

    И само още две съществени причини поради които харесвам новооткрития Старбъкс – цялото кафе е за непушачи (точно обратното е в кварталните кафета) и има безплатен wifi – и кафе да нямат, това като имат ми стига!

  7. 1 декември 2008 @ 20:55

    и аз като muiiio.
    харесва ми да мога да си прекарам на спокойно и удобно местенце час, два, колкото си искам, с голямо капучино с поне два пръста млечна пяна, и то в порцеланова чаша. не ме интересува дали е старбъкс, онда, или кафе неро, а това, че атмосферата, която въпросните кафенета постигат е едновременно уютна и приветлива, и анонимна. харесват ми като алтернативно място за срещи по работа, харесват ми и когато са в книжарници. харесват ми и когато на летището като трябва да хвана ранен полет, ми казват, че коженото канапе си е мое чааааак до 4 сутринта.. ;-) .

    С цитираната цена за българска територия обаче нещо хич не съм съгласна. Що за глупост..според мен с времето би трябвало да си дойде на мястото, съобразена със съответната държава, иначе да си вземеш кафе оттам наистина би било (простете) изгъзица.

  8. 1 декември 2008 @ 21:23

    Не си прав за машините – италианците казват, че най-добро кафе се прави от много употребявана машина.

  9. 1 декември 2008 @ 21:27

    френската преса е почти без пари, а прави кафе каквото и машина за 1000 долара не може

  10. 1 декември 2008 @ 21:48

    Цените не са по-високи от Онда например. Няма напитка, която да струва 7 лв! Най-голямото Skinny Vanilla Late (моето любимо) е 3,50 лв….ако искаш могат да ти го сервират в голяма керамична чаша….. хора, проверете преди да говорите и давате факти…..

  11. 1 декември 2008 @ 21:57

    Логото на Старбъкс винаги ми е приличало на лицето на Майкъл Джексън ca. 2008 – къдравите кичури, тънкия нос, едва забележимите устни. Може би феновете на Джако са се преориентирали към кофи-шоповете… ;-)

    Мъфините наистина са много добри. Обаче шоко-трюфелната им торта е просто убийствено вкусна. И още по-калорична.

    По-здрави,

  12. Biliana #
    1 декември 2008 @ 22:03

    На кого му пука за Starbucks, независимо дали е в София, в Севиля или в Чикаго?

  13. 1 декември 2008 @ 22:13

    E, Еленко, що лъжеш? Кафето в Старбъкс е не 7, а 13 лева; дават ти го не в порцеланова и не в хартиена чаша, а в найлоново пликче и всъщност даже си е насипно Нова Бразилия от джазве…

  14. 1 декември 2008 @ 22:25

    Нима не си гледал рекламите… Нова Бразилия е само във вакуумирано пакетче, което можеш да отвориш с голи ръце.
    Не, че много обичам кафето, или съм фен на марковото, но от чист интерес мился да отида да видя що за кафе има в Старбъкс. Все пак мисля да почакам седмица-две за да се ориентират с цените :)

  15. MG #
    1 декември 2008 @ 22:25

    На мен мъфините на Ондата са ми по-вкусни, но всичко е субективно… Както и кафето на Коста де. Кое колко е вкусно е въпрос на лични предпочитания.
    Това, което не ми харесва в нашенския Старбъкс е не особено уютната обстановка, катос тая гмеч от насядали едни върху друг хора е в състояние да предизвика клаустрофобия дори у непсихопат, а аз определено не съм такъв.
    И тия българщинки като дребни детайли нещо ми идват в повече. Иначе живи-здрави.

  16. 1 декември 2008 @ 22:30

    Човекът със сандвичите по 10 лева възропта срещу кафето от 7 лева:)
    Интересно би било да експериментират как се отразява на посещаемостта ако издигнат и американски и гръцки флаг в различни комбинации.

  17. kyky #
    1 декември 2008 @ 23:32

    0,4 л в Германия е 3 евро и това по тукашните цени е страшно скъпо. 3 евро се заработват за максимум, ама максимум 30 мин. Хората, които ходят в Старбъкс сигурно ги заработват за 5-10 мин. Колко работите вие за 6 лв?

  18. Biliana #
    2 декември 2008 @ 0:40

    kyky, нЕма значение за колко. Важното е да кажеш, че си бил в Starbucks. По същия начин, разчитайки на суетата на масата, Prada S.p.A. в Милано плаща 1200 евро заплата, за работно време 8.30 – 21.00, включително в събота, а понякога и в неделя.

  19. MG #
    2 декември 2008 @ 8:48

    Всяко нещо струва толкова, колкото някой е склонен да плати за него и го прави.
    Останалото е булшит.
    Биляна, нерде Ямбол, нерде Стамбол.

  20. 2 декември 2008 @ 9:39

    Само да обърна внимание, че в момента се провежда една от най-дългите дискусии на еенк.ком, като обекта на дискусия е СКАПАНО КАФЕ, сервирано в КАРТОНЕНИ ЧАШИ! За независимо колко лева, това е УЕЙ ту мъч внимание за едно обикновено КАФЕНЕ.
    Гет а факин грип!

  21. 2 декември 2008 @ 10:30

    кофеинът преебава мозъка

  22. 2 декември 2008 @ 10:32

    ако наистина е за непушачи могат сами да си пият кафето!

  23. Perkele #
    2 декември 2008 @ 10:45

    ducklin,

    сега разбрах, що съм си такъв.. :)

  24. 2 декември 2008 @ 11:25

    абе в събота имаше такава опашка, че посмях от сърце на балъчетата които ме гледаха така тъпо отвътре..
    истината е че това е поредния junk shit ..дано фалира!

  25. mark3 #
    2 декември 2008 @ 12:34

    Най-вероятно Старбъкс е отворен тук(в България) за престиж. Не че ще спечелят много, но пък имат отворено още едно кафе(май това им беше нещо като фирмена философия). Иначе – за всеки влак си има пътници. И това не бива да се забравя. Уверявам ви, че ще има хора, който всеки ден ще си пият кафето там и т.н. Кучето скача според тоягата т.е. ако и аз изкарвам $35-$45 на час, и аз ще си пия кафето там сутрин. Друг е въпроса дали наистина си заслужава чак толкова.

  26. 2 декември 2008 @ 12:38

    Интересно дали има „Старбъкс“ в Италия и дали правят фрапе в гръцките :).

  27. 2 декември 2008 @ 12:43

    @Dimiter не, да.

  28. 2 декември 2008 @ 13:00

    (quoting ‘webgravity’:)

    [quote]И само още две съществени причини поради които харесвам новооткрития Старбъкс – цялото кафе е за непушачи (точно обратното е в кварталните кафета) и има безплатен wifi – и кафе да нямат, това като имат ми стига![/quote]

    Съгласен съм. Тези две причини са достатъчни човек да харесва веригата Starbucks. В България досега не съществуваше нито едно (нито едно!) кафене, в което да не се пуши. А е нормално да не се пуши.

    Hats off to Starbucks! Първите европейци у нас… И показващи, че уважават клиента и правото му спокойно да пие кафе, без да го одимяват наоколо… :)))

  29. 2 декември 2008 @ 13:05

    PS Голяма чаша капучино струва 2.50 (EUR 1.30). И можеш да си я пиеш цял час, тихо и кротко в някое ъгълче, и да си работиш на лаптопа, или да си четеш нещо, при това наоколо няма да ти димят с цигари (както споменах вече по-горе), което е огромно предимство спрямо останалите подобни кафенета в България. Скъпо? Не мисля…

  30. sisitkova #
    2 декември 2008 @ 13:07

    такива индустриално произведени уюти като на стърбъкс и разни онди – монди хич не ми допадат

  31. 2 декември 2008 @ 14:15

    Мишел, странни са ми хората като тебе, които работят по заведенията. Нямате ли си дом, офис? Все едно да живея в хотел…

  32. Sv. #
    2 декември 2008 @ 15:16

    Аз също съм от хората, на кото им се налага от време на време да поработят или да си направят служебна среща в кафе. И наистина, кафенета като Старбъкс и Онда са незаменими в този случай. Що се отнася до продукта им, от кафето не се вълнувам, но техния Chai Tea Latte (не съм ходила още и незнам дали го предлагат и в София) е супер. Нещо като адаптиран вариант на индийския масала чай представлява. Тук в България другите кафе-вериги се опитват да правят нещо подобно, но се провалят позорно. Единствено в Апартамента го правят добре (наричат го Хималайски чай), но това си е съвсем друг тип заведение. Не мисля обаче, че мястото което Старбъкс избраха за заведението си е мн добро (най-малкото не е никак пешеходно, а едно от най-приятните неща в тия кафета е да зяпаш пешеходците), а чувам, че и обзавеждането вътре е направено с възможно най-евтини материали. Ето това е най-големият проблем, защото на такива места плащаме за обстановка, а не толкова за кафето. А иначе, жалко, че нямаме достатъчно много уютни, обикновени български кафета, които да не принадлежат към вериги. В повечето ми е неприятно да влизам, защото са твърде опушени.

  33. An #
    2 декември 2008 @ 15:38

    Аз се питах същото, когато ти определяше срещите в Onda… :)

  34. 2 декември 2008 @ 19:49

    еленко си противоречи: в америка яде сандвич за 7 долара и ни се похвалва с това, а тука изведнъж стана много анти-елитарен

  35. Maria #
    2 декември 2008 @ 22:30

    старбъкс, като всяка марка станала достатъчно голяма, че да има франчайз, си струва точно толкова, колкото да те спаси в беда на място, където не си сугурен какво си поръчваш за ядене/пиене, затова най-добре е да влезеш в нещо познато.

    оффтопик и е така, от любопитство: там преди имаше пица хът, защо я затвориха?

  36. 3 декември 2008 @ 10:58

    Sv, хималайският чай в Апартамента е наистина чудесен. Досега не съм успял да го репродуцирам у нас. Иначе си правя работни срещи там и по някои други кафета. Срещата обаче е социално събитие, разбираемо е да е на обществено място. Аз се чудя на хората, които съм виждал в Онда примерно да седят сами сума ти време и да си цъкат нещо на лаптопите.

  37. 3 декември 2008 @ 11:26

    @MG- мъфините в Онда наистина са най-добрите. Тъпото знаеш ли кое е? Че тези муфини се правят от замразено купешко тесто и себестойността на един мъфин в сурово състояние, заедно с алуминиевата чашка, в която се пече е към 85ст.

    Ако не се лъжа последно въпросните мъфини последно бяха към 4-5лв бройката…

    Що се отнася до старбъкс, онда и т.н. за тях с пълна сила важи следното: „Latte“ is the Italian word for „You paid too much for that coffee“.

  38. sl204103 #
    3 декември 2008 @ 13:54

    При мен Старбъкс предизвиква други емоции. Изкарах един уорк&травел в Старбъкс(или както го наричаше един колега Звездните Долари) преди време и сега 4 год. по-късно, когато влязох българския се почувствах като у дома си. Установих, че помня как се приготвя почти всяка напитка от асортимента :)

  39. MG #
    3 декември 2008 @ 16:06

    @ominaeshi – знам :) пристигат в туби. то какво ли вече не идва от туби де… дилемата на модерния ми живот – от туба и на хапче или?
    а себестойността е нещо много относително, и аз понякога ценообразувам разни неща,за доста повече пари, като надценката е 200-300%. и някой ги купува. щото сме гадни либерали:)

  40. 3 декември 2008 @ 17:05

    @gradinko:

    /quote/Мишел, странни са ми хората като тебе, които работят по заведенията. Нямате ли си дом, офис? Все едно да живея в хотел…/end quote/

    Кога съм казвал, че работя по заведенията?? ;-)

    Просто е приятно да излезеш понякога. Може да е лична среща, или пък бизнес среща. Или пък пътуваш, и искаш да поспреш за малко, да изпиеш едно капучино на спокойствие, да си ползваш лаптопа си (евентуално и WiFi), да почетеш книга или списание, да не се пуши около теб, и да няма силна неприятна музика.

    Толкова ли е странно, че Starbucks е първото кафене в България, което отговаря на всички тези изисквания, и че (някои) хора го харесват? :-)

  41. smokingmaiz #
    3 декември 2008 @ 20:11

    не ми се четат всичките коментари. моето мнение е доста сходно с това на Еленко. кафето е еспресо, от качествена машина, двойно, късо, в порцеланова чашка с чинийка. всички други американизми от рода на Venti-Latte-Shitniate-Pumpkin-Diarrhea са за ламите =)

  42. Суспириа #
    19 октомври 2009 @ 9:56

    Абе хора, вземете се в ръце! Каква гръцка марка???? Старбъкс е 10000000% Seattle brand! Като драпате срещу глобализацията поне се ориентирайте по-добре за какво става дума

  43. Иван #
    13 декември 2009 @ 21:00

    Старбъкс сервира в картонени чаши ако искаш да си пиеш кафето по пътя (демек навън), и затова немогат да дават на всеки to-go порцеланова чаша, но ако си го пиеш вътре го сервират в порцелан.
    и е ясно кой говори против старбъкс – хората, които изкарват малко пари и съответно немогат да си го позволят.

    кафето си е кафе и то не може да е особено различно на различните места – еспресото в старбъкс със сигурност прилича на еспресото от кафе машина на улицата. това което го прави различно е пропорцията мляко-кафе, добавения сироп, обстановката на мястото.

    а кафето там е между 2 и 3.50 обикновено (не 7 лв), само фрапучино е над 3.50, но нищо не е по скъпо от 5.80 (и дори това е цената за 1/2 литър + 1 кило сметана отгоре + половин чаша карамел например, а ако искаш 300мл е 4.80)

    истината е че е яко, приятно, персонала е супер добре обучен за работа с клиенти и НЕ се пуши вътре! пък вие си го хейтвайте колкото искате

    peace out Y

  44. Courtney #
    6 декември 2011 @ 11:52

    Може ли някой да ми каже каква е цената на термочашите? :)

  45. Елена-Мария #
    2 ноември 2014 @ 21:21

    Разбрах от приятели че Starburk са пуснали чаша за еднократна употреба с капаче.
    А колко струва…..

Кажете нещо

Може да ползвате лек HTML. Email адресът ви остава скрит.

Абонирайте се за коментари през RSS