Сайтовете за колективно пазаруване (СКП) са най-голямата българска загадка за мен в последната година.

Странната селекция „3D кино, суши, разкрасяване“ (горе) или цици + устни (скрийншота с архивна цел) показва какво може би искат хората, но не могат да си позволят. Или – не са го опитвали досега и тази оферта да ги накара.

Очевидно българите са склонни да инвестират време вместо пари, за да дебнат по сайтове, за да получат нещо.

Но като се замисля – не познавам човек, който да е ползвал такъв сайт щастливо. Бегло познавам 2-ма, които са ползвали, но са недоволни.

Ако аз не познавам хора, които ги ползват, кой го прави и как съществуват?

Още въпроси:

  • В страна, където няма един нормален онлайн магазин с адекватно обслужване и фронт-енд вързан със складовата наличност, как е възможно да има над 100 СКП?
  • Ако СКП са като онлайн магазини за услуги (вместо продукти), нима тук консумираме само услуги?
  • Имам двама приятели със сериозни бизнеси (хотел, сервиз), които са продавали през големи подобни сайтове, но твърдят, че не биха повторили, защото условията на СКП са неизгодни, а хората не се връщат.
  • Ако няма 1 читав онлайн магазин, и за това има някакви причини (малък пазар, ниска култура на обслужване), защо създателите на тези сайтове мислят, че могат да направят успешен мета-магазин за услуги? Ако има проблем, на кой звъниш?
  • Защо няма сделки за окрупняване на този пазар? Например: играч №1 купи играч №4.
  • Ако онлайн рекламата им може да мине без пари с някакви схеми, как тези сайтове си позволяват бюджет за външна реклама?

Вие имате ли отговори на горните въпроси?

Защото в крайна сметка си мисля, че тези сайтове са балон като талоните във вестниците и вложените DVD-та, circa 2005 и до година ще забравим за тях. Или ще се окрупнят и ще останат 3.

Коментари

  1. Боевски #
    11 ноември 2011 @ 11:38

    Гледай Brazil на Тери Гилиъм и ще разбереш.
    Продажба не на продукти , а на преживявания.
    Колективното пазаруване е точно като Бай Ганьо и парата от супата. Като всичко в момента – изкуствен пазар, малко клиентела.Реално освен хостинг, колко разходи имат тези сайтове – та те смучат от различни бизнеси.

  2. Стефан #
    11 ноември 2011 @ 11:43

    Съществуването на тези сайтове според мен е свързано с факта, че в България има голям брой (сравнително) образовани безделници, които получават пари от родителите си в най-общия случай и имат много свободно време. Реално за съществуването на много сайтове няма икономическа логика и е въпрос на време повечето от тях да изчезнат.

    Но в България необяснимите неща следват все пак някаква собствена логика – явно на болшинството хора не им пука особено за качеството на услугата. Правя аналогия с броя на фирмите за таксита – абсолютно необяснимо на пръв поглед явление е да има огромен на брой нискокачествени услуги, но тъй като има голям брой необразовани хора с ниска култура, няма как пазарът да бъде различен – т.е. да се появят няколко фирми, които да претендират за качество, макар и на по-висока цена.

  3. 11 ноември 2011 @ 11:46

    Стефан,

    Може би си прав – все пак в България имаме 35 (!) банки и над 30 радиостанции над София. В Лондон има 12 (радиостанции).

  4. 11 ноември 2011 @ 11:49

    За мен СКП са малко неестествени. Нормално си купуваш нещо, от което имаш нужда. При тях си купуваш нещо, от което нямаш нужда; главно заради „далаверата“.

  5. 11 ноември 2011 @ 11:53

    Друга възможна причина за толкова много сайтове с толкова много оферти: цените в БГ са надути. Бидейки надути, СКП доставят услугата „продавам количество“. Понякога с допълнението „…, но не и качество“, но това горекоментиращите са го отбелязали вече.
    Лично аз съм пазарувал доста от СКП, както услуги така и „преживявания“. С много редки изключения, засега съм доволен. Но определено темпът ми на пазаруване там спада.

  6. 11 ноември 2011 @ 12:29

    Към аналогиите с такситата, банките и радиостанциите бих добавил и образованието – частните детски градини и училища, филиалите на никому познати университети.

    Социологически погледнато, има една цяла група от хора в България, които се задоволяват от услуги „второ качество“, където разликите между тези категории са пренебрижими: не успял да запише „Право“ в СУ, всички останали опции (изненадващо много) са еднакви.

  7. lanzz #
    11 ноември 2011 @ 12:32

    интересно четиво за бизнес стратегиите на архетипа на този тип бизнес: http://posiescafe.com/wp/?p=316

    in short: офертата на groupon е кафене да предлага $6 ваучери за продукти на стойност $13, като клиента спестява $7, а groupon взима останалите $6. а кафенето работи за благотворителност.

  8. 11 ноември 2011 @ 12:41

    Groupon се оценява на около 13 млрд. в момента, което само по себе си е странно, тъй като е оценяване на пазара на базата на потребители — балон. Не вярвам, това да е и по-различно worldwide.

    А относно потреблението в България — цялата картинка изглежда напълно логична, но не от икономическа и пазарна гледна точка, а изцяло от психологичен и потребителски insight. Идеята да сме заедно и да е „преебем“ някой, като му дадем по-малко пари блазни много хората.

  9. bilkata #
    11 ноември 2011 @ 12:54

    Аз напоследък си задавам същите въпроси като Еленко, след като имах вече 3-4 клиента (книжарница съм), идващи да разпечатаме ваучер от СКП. Тези хора никак не са титани на сърфирането, последната кака дори не си знаеше паролата на мейла и като цяло беше трагична откъмто ИТ начално образование :) За мен остана загадка как изобщо е успяла да се набута в такъв сайт, да се регистрира и успешно да закупи нещо. И понеже лично съм регистрирала половината ни махала майки в сайта на общината за кандидатстване за дет.градини, склонна съм да си представя как съседката ѝ по бюро в офиса прави това заради нея ;)

    Така май профила става малко по-ясен?

  10. bilkata #
    11 ноември 2011 @ 12:58

    Като погледнах пак началото на темата – това с профила на потребителя напълно обяснява рекламата по градския транспорт.
    (всъщност на мен винаги са ми били дълбоко непонятни билбордовете и повечето офлайн реклама на онлайн съдържание)

  11. Павел #
    11 ноември 2011 @ 13:13

    Наистина не са много приятно явление СКП, но има и добри български онлайн магазини с ОТЛИЧНО обслужване и фронт-енд вързан със складовата им наличност.

  12. 11 ноември 2011 @ 13:22

    Преди ползвах доста оферти на колективни сайтове – основно за ресторанти. Така пообиколих и видях какво има из града като различни типове кухня. Не бих си купила екскурзия, защото ми се струва, че ще получа некачествена услуга. А и просто риска като отиваш за седмица е много по-висок, от колкото ако не ти хареса една вечеря да кажем.
    Намалих доста купуването на талони просто понеже взех да изпускам сроковете.

  13. 11 ноември 2011 @ 13:48

    На кой му пречат сайтовете?
    Аз съм ползвал и съм доволен. Ако си планираш уикендите като хората, можеш да спестиш. Ако има бизнес модел – ще върви, ако няма – няма. Проблем за някой?

    Защо било „добро“ или „лошо“. Тук пък определят кое било правилно и какъв им бил „профилът“ на клиентите (определено гледани с превъзходство)…

  14. Филип #
    11 ноември 2011 @ 14:58

    Аз и друго съм забелязал: рекламират например уикенд за 2-ма за 30 лв общо (по 15 лв нощувка на човек) в някакво планинско градче. Ок, отварям някоя друга произволна къща в същото градче и там цената е същата. Излиза, че „намалението“ всъщност идва след изкуствено завишение на цената. Ако отидеш на място без талон сигурно пак ще ти вземат 30 лв :)

  15. 11 ноември 2011 @ 15:52

    Филип е прав за ценообразуването. Единственият път, когато ползвах подобен сайт бе за услуга намалена с 50% на 25лв. и на място случайно видях в ценоразписа нормална цена – 20лв. Яко! :)

  16. chernobyl #
    11 ноември 2011 @ 16:06

    Услугите „3D кино“, „суши“ и „разкрасяване“ са взаимозаменяеми. Звучи странно, но е така. Ще ви го кажат още в първи курс по маркетинг.

    И не става въпрос за дебнене по сайтове, а по-скоро за спонтанни покупки. Повечето потребители (не само в България) мислят на принципа „не знам какво искам, но ако може да е на аванта“.

    Това са масите, а кой какви познати има е без статистическа стойност; аз пък имам приятели, които ползват тези сайтове и са доволни, от търговци също съм чувал добри оценки. Наскоро и аз се престраших да пробвам – сложих си зимните гуми с голяма отстъпка и съм доволен.

    Има над 100 български сайта за колективно пазаруване, защото както при всяко ново нещо, си има и елементи на балон. Едва ли всичките ще се задържат дълго време, но това не значи, че в схемата няма икономическа логика.

    Психологическата разлика между онлайн покупката на продукти и услуги е очебъркаща; ако купуваш вещ, която имаш намерение да ползваш някакво време, нормално е да предпочетеш принципа „око да види, ръка да пипне“ – затова там пазарът е по-малък (тук отново говоря за средния потребител като цяло, аз лично си пазарувам онлайн без да се филмирам).

    И не виждам защо автоматично приемате, че става въпрос за услуги с ниско качество. Със сигурност има и такива, но цената отдавна вече не е основният индикатор, по който ще ги познаете.

  17. mick #
    11 ноември 2011 @ 16:13

    Някой преди време измислил, че не е важно колко точно стреля пехотата, важното е да стреля в правилната посока и колко бързо стреля – това по времето когато са измислени мускетите. Всичко е вероятност.

    Та и тук – многото сайтове просто разчитат на случайни посетители. Все някой ще се хване.

    Това е като многото чейнджбюра с обирджийски курсове. 1 – 2 ма на ден да хванат да изтупат, достатъчно им са.

  18. Милен #
    11 ноември 2011 @ 18:40

    Аз лично не съм ползвал услугите на СКП, но имам приятели, които ползват редовно и са доволни.

    Бъпреки това, за мен моделът на СКП е балон. Наскоро първият и най-голям такъв сайт в света, американският Groupon привлече над 700 милиона долара от първично предлагане на акции (IPO). Същевременно от създаването си до сега Groupon така и не е излязъл на печалба и трупа загуби със скорост от около 120 милиона долара на тримесечие. В закачката се пита за колко време парите от IPO-то ще свършат и Groupon ще има нужда от ново финансиране от инвеститори-балъци?

    Що се отнася до онлайн магазините в България, не съм съгласен с Еленко, че няма читави такива. Аз лично до сега съм пазарувал неколкократно от три български онлайн магазина (основно книги, компютърни игри и дребна електроника) и нямам (съществени) забележки.

  19. 11 ноември 2011 @ 22:09

    Ако отворите Facebook страниците на по-големите СКП в България, ще видите че феновете им са около 100 000, което за мен отговаря на въпроса дали имат потенциални клиенти.

    От друга страна, през тази година получих около 10 запитвания за изработка на СКП, явно хората бяха яхнали вълната на онлайн търговията и лесните печалби. От всички желаещи, 100 са успели да реализират идеите си. Очаквам скоро да се продават готови СКП на килограм.

    Клиентите на СКП обичат далаверките и има още време за да си начешат крастата. Така еуфорията достига своя пик и обърка представите за нормална онлайн търговия. Това от своя страна тласка нови и нови фирми да пускат „супер“ предложения и да изхранват останалите във веригата.

    Заключението ми е, че в този бизнес модел за сега има сериозни играчи, достатъчно пари, клиенти и добре надут балон. Да видим какво ще е продължението.

  20. 12 ноември 2011 @ 0:48

    Понеже не го казваш за пръв път, би ли дефинирал критериите си за „нормален онлайн магазин с адекватно обслужване“?

  21. 12 ноември 2011 @ 8:48

    PRO01,

    Опитвал съм с надежда повечето български магазини за техника (щото това е логично да се купи онлайн, за мен) – Plesio, Multirama, NovMak.com, Get.bg. Всички или са с пълен каталог, в който не е ясно какво има в наличност, нямат точния начин на плащане и доставките са нереално скъпи. Или играят аутлети на Technomarket/polis. Съпорта е вял и неадекватен.

    Дори магазините за билети са безумни – ticketstream & eventim. Вторите например ти искат такса 2 лева, за това че си си взел билета от техния офис (!) и 5 (!) за доставка в София.

    Сподели добре организиран онлайн магазин, който поне на теория е по-евтин от това, което мога да си купя в нормален, има интелигентен съпорт, няколко начина на плащане (кретина/дебитна) и фронтенда е вързан със складовата база. Единствените за които се сещам са technomarket/polis.

  22. Калин #
    12 ноември 2011 @ 8:50

    @Еленко
    Не съм съгласен, че читав онлайн магазин е само онзи, който има свързана складова програма. Аз самият поддържам малък е-магазин. За малки brick-n-click магазини като в моя случай въвеждането на складова програма е голям разход, предимно на време.

    Също така, наличието на складова програма не гарантира 100% точност. Личен опит.

    Когато искам да купя нещо онлайн просто вдигам телефона и питам. Струва ~40 стотинки и 1 минута време, което е много по-малко от най-оптимизирания check-out.

  23. 12 ноември 2011 @ 11:50

    От колектива не са в ред с комисионните си които удържат… За да пуснеш нещо при тях то трябва да бъде с минимум -50% OFF, а колектива взима такса още 50% от намалената цена т.е. ако даден продукт струва 100 лв. ти го пускаш за 50 лв., а колектива ти взима 25 лв. от тях и за търговеца остава 25 лв.?!?!? С други думи тези сайтове са идеални за стоки, които нямат фиксирани цени – храна, услуги и др. Човек предлагащ нещо с фиксирана цена няма как да пусне продукт в тези сайтове, защото просто ще е на супер загуба!

    Относно онлайн магазините свързани със складови програми, това не е фактор за наличност защото подяволите работят хора а те правят грешки… било то малко но се случват… Моят магазин е голям и свързан със складовата но, мине не мине време и се намира продукт с нереална наличност! За което прото е прав.

    Еленко, скоро си харесах едни колони в техномаркет в сайта, проверих къде ги има, отидох, но бяха в не добър търговски вид и само ми загубиха времето да ходя до магазина, а можеше това инфо да е вкарано в програмата им…

  24. 12 ноември 2011 @ 12:21

    Последно купих апарат, едни цифрови фото рамки и батерия за лаптоп от три различни магазина. Съвсем окей, пристигнаха в рамките на 48 часа, което за нашите условия е даже добре. Но като цяло електроника не купувам онлайн от бг, защото обикновено подхода е много 1.0 – поръчваш онлайн, получаваш от магазина или излиза наистина дебело, когато идва от извън София и по някаква причина хората си умират да ти го пратят със Спиди, че най-лесно. Затова специално за електроника опит нямам, особено за съпорт, но пък постоянно пазарувам много други неща онлайн, включително напоследък и храни от био магазините. Те са съвсем отделна тема, защото само един предлага доставка същия ден, един на следващия, а другите доставят така, все едно не купуваш стоки от първа необходимост, а някакъв лукс, за който можеш да чакаш 1 седмица и накрая излиза че някои от поръчаните неща всъщност не могат да ги доставят.

    Този проблем винаги ще е налице, когато работиш по актуалната схема на консигнация за (99% от всички) бг онлайн магазини: ръгаш 1 тон продукти на сайта и правиш запитване към вносителя когато получиш поръчка. Масово е. Онлайн търговията у нас е олицетворение на „искам да започна търговийка, ама без инвестиция и риск“ или просто допълнение към офлайн търговията на някой, колкото да има присъствие.

    Примерно и аз като Калин имам онлайн магазинче. Всъщност са 2. Гледам да не разширявам асортимента с неща, които нямам налични, защото знам колко фрустриращо е да купиш нещо, което не могат да ти доставят. Но това също означава че си ограничен от възможностите си да затвориш определени пари за дълъг период (минималната сума за поръчки на едро се движи между 300 и 500 евро в моя случай) и да си заринат от стоки.

    Засега само с един бранд работя с местния вносител именно на горната схема, защото ми допадат продуктите им, но след като последния път ми казаха доставка 2 месеца, мислех да се откажа тотално от тях и все още го обмислям. Междувременно на всички техни продукти съм сложил ясно означение, че може да не са налични на склад и доставката да отнеме екстра време.

    Но много преди изобщо да пусна магазина проучих всички куриерски компании, вместо да хвана най-голямата. Избрах непопулярна, но перфектно работеща и над 2 пъти по-евтина. Сега мога да предлагам безплатна доставка много по-лесно.

    Иначе следенето на наличностите не е никакъв проблем. Всеки eshop има inventory. Дори WP плъгина, който ползвам. Да не говорим, че за търговци на едро съм пуснал съвсем отделна платформа, в която винаги актуалните наличности са отразени и те знаят във всеки един момент какво има при мен. Нула усилие за тях – веднъж седмично е достатъчно да хвърлят по едно око. Говорим за OpenCart, инсталира се за един час с все къстъм модификациите и е без пари. Преди това бях сложил Magento, отне ми месеци настройка, накрая го разкарах, защото не ми отговаряше на нуждите. Наистина не зная наистина кое е толкова сложното да се прави читава онлайн търговия у нас. Достатъчни са елементарни усилия и мъничко мисъл, за да покажеш на човека отсреща, че си като него и ти пука за качеството на услугата и неговото удовлетворение. Друг е въпроса, че в хода на нещата се натъкваш на такива извънземни чобани, че ти идва да зарежеш всичко.

    Конкретно на въпроса, читави магазинчета с адекватен съпорт и отношение има, но са по-скоро за нишови стоки. Големите вероятно са твърде заети в останалата част от бизнеса си, за да отделят достатъчно внимание на онлайн-а при такъв и без това мижав е-пазар, като нашия.

  25. kicko #
    12 ноември 2011 @ 15:28

    Извинявам се за offtopic-а… КАЛИН, когато искам да купя нещо онлайн, последното нещо което искам е да вдигна телефона и да минавам през 5 минутно гласово меню, след това да слушам 10 мин. музика прекъсвана периодично от ‘моля не затваряйте, вашето обаждане е важно за нас’! Но дори и да няма чакане и да отговарят веднага, може и да звучи прекалено асоциално, ама не е ли това идеята на пазаруването онлайн – да не се налага да говориш с никакви ш****и хора!?

  26. 12 ноември 2011 @ 18:08

    Написах пространен коментар, но шокиращото юзабилити решение пейдж ъп и даун да ме местят по постовете го съсипа. В новия .нет има синтезирано мнението ми за електронната търговия.

    Връзването на магазина със складов софтуер (в този ред на мисли, абсолютно всеки смислен e-shop бекенд има следене на наличности, включително WP плъгина, който аз ползвам) по никакъв начин не решава проблема, просто защото тук масово се практикува електронната форма на консигнация – бухаш един милион артикули, които физически нямаш на склад, щото си сплескан хуй, който иска да прави лев с нулева инвестиция, и когато имаш поръчка се обаждаш на вносителя да провериш има ли го нещото на склад. Затова е-търговията ни е такава, щото всеки иска да хапва, ама без да изважда. Ей ти я дефиницията на малкия електронен бизнес в страната. Аз съм си позволил в моя магазин да има един-единствен такъв бранд, просто защото много ми допадат нещата им и от централата отказаха да работят с друг вносител, когато имат вече един официален.

    Иначе читави магазини има, но са малки и „нишови“.

  27. noman #
    12 ноември 2011 @ 19:09

    Еленко, не сте прав, че „няма един нормален онлайн магазин с адекватно обслужване и фронт-енд вързан със складовата наличност“.

    Работя в sexwell и гарантирам, че ако нещо не е налично в магазините или склада ни, няма как да се подведете да го поръчате през sexwell.bg.

    Не искам да правя реклама, просто казвам :)

  28. Павел #
    12 ноември 2011 @ 19:10

    Thumbs up за поста на PRO01

  29. 12 ноември 2011 @ 19:30

    Ами не е така, защото сега подавам на 24 часа XML файл на е-магазин Х, който продава 195234895789 други стоки. Ако всеки нишов магазин дава такъв или някакъв друг файл с адекватна наличност всичко ще е ок, но като 95% не са как очаквате да е?

  30. 12 ноември 2011 @ 21:03

    @Калин

    Отлична складова програма, преведена на 13 езика и работеща в 10 държави струва около 200лв… Това не вярвам да е особена инвестиция за теб.

    @Еленко

    Прилично работещ онлайн магазин, свързан с домашните любимци.

    Относно СКП – досега съм купил около 15-20 ваучера за най-различни неща. Разочарованията са около 50% (от некачествена услуга). Почти винаги сайтовете ми връщат парите, или ме компенсират. Напоследък спрях, все по-безинтересно е.

  31. Калин #
    12 ноември 2011 @ 22:06

    @KICKO
    Малките магазини нямат телефонни централи. Пък и ако смяташ че хората от магадина са ш****и хора, недей да купуваш от тях.

    @ИВО МИРЧЕВ
    Както споменах, разходът е предимно откъм време, не толкова пари. Кагаго въртиш реален магазин 10-12 часа на ден, с реални клиенти, времето е кът. И не, складовата програма няма да подобри нещата, защото става въпрос за 300-500 реални позиции, които се знаят наизуст. Ще повторя, реални позиции и реална наличност, не разни дроп-шипинг wannabies.

  32. 13 ноември 2011 @ 11:02

    @aboutmax: Това е така, защото много хора решиха да отворят онлайн магазин вместо бакалия, ама със същия акъл. Отивам малко на офтопик, но косвено има връзка – защо например толкова години по-късно нямаме един _работещ_ аукцион? С мурафети от Анадола се стига единствено докъдето сме в момента. После по радиото излиза някое педалче и обяснява колко лесно и почти без пари се отваря в наше време онлайн магазин и какъв е потенциала за търговия с Европа, щото почти никой не го прави. И някак между другото остава, че онова което от Англия стига за <24 часа при мен срещу 6 паунда, в обратната посока ще пътува 7 до 10 работни дни и ще струва на получателя 25 паунда. И все такива едни леки аспекти, които обикновено убягват…

  33. 13 ноември 2011 @ 22:56

    @PRO01

    Сори за това с шорткътите, махам ги веднага.

    Все още никой не е посочил добър онлайн български магазин. Нишов магазин е по-лесно да правиш от общ, защото имаш любов в продуктите тази ниша. А СКП не са нишови по никой начин.

  34. 14 ноември 2011 @ 0:25

    Трябва да ти кажа, че с няколко хиляди евро затворени пари с неясен срок на реализиране хич не е толкова лесно да имаш нишов магазин, пък ако ще и да се кефиш на продуктите си :-) Аз лично СКП не ги разбирам, не ги подкрепям и не ги ползвам. Вместо това поддържам рефрена на ММО, който обезсмисля модела им: „Ако нямаш пари, изчезни“, като само трябва да му се добави: „вместо да купуваш шит, който не ти трябва, жалко консумеристче“.

  35. Peter #
    14 ноември 2011 @ 10:27

    Laptop.bg
    Tablet.bg
    store.bg

    Не си запознат с печалбите на магазините за групово пазаруване, някой по-горе е споменал 50-те процента, именно заради това е количестваната им прогресия.

    Онлайн магазини, даже в момента пиша от нещо, което съм купил online и спестил време.

    Laptop.bg
    tablet.bg
    store.bg
    sofiatrend.bg ако си купувате имот. . .

  36. мартин #
    14 ноември 2011 @ 15:31

    масовият български потребител е доказал, че не е като повечето нормални потребители, затова мисля, че занапред има пазар за подобен тип сайтове поне тук, но може би малко ще пооправят условията за търговците и ще се окрупнят. Аз лично съм ходил на масажи и съм доволен, познавам и хора, които са доволни от доста други неща взети по тподобен тип сайтояе – почивки и разни събития.
    П.С. ако знаете колко плащания правят и съответно какви печалби генерират по-големите ще ви заболят главите.

  37. 28 ноември 2011 @ 22:42

    Самият факт, че има толкова много мнения по темата (не ги прочетох всичките) значи, че всеки е чувал и на всеки е направило впечатление. Лично на мен доста голямо – не бих казъл, че съм от хората без работа и имам много време за губене, но ползвам сайтовете за групово пазаруване при всяка възможност. И защо не, пробвайте и без сайт за групово пазаруване.

    Позвънете в някой хотел и попитайте за цената на нощувката. Сега кажете, че групата Ви е 50 човека и помолете за отстъпка… получи се нали.

    Защо не група ентусиазиране хора да не правят същото през интернет. На практика това е добър начин за реклама, а дали хората се връщат според мен зависи само от нивото на предлаганата услуга. Сигурно част от клиентите са само „търсачи“ на аванта, но не само… визирам себе си. Визирам съпругата си, която след покупка на ваучер за един от фризьорите започна редовно да го посещава. Сега като има нова оферта отново си я закупува, но като цяло са спечелили поне един редовен клиент… а щом е така значи има смисъл.

  38. Мария #
    31 март 2013 @ 15:00

    Не знам защо въпреки недоволните клиенти от услугите на дадени салони, има сайтове, които продължават да ги промотират.Такъв е случаят с rio.bg.
    Никога не си взимайте ваучер за салон Angel Face в СТАРА ЗАГОРА.Не съм била на по-ужасно място.Всички, които работят в този салон, са всичко друго, но не и професионалисти. Салонът е неугледен, мизерен, обслужването под всякаква критика.Дори това, че офертите от тях са на много ниски цени, не оправдава разочарованието, с което ще си тръгнете след процедурите!

Кажете нещо

Може да ползвате лек HTML. Email адресът ви остава скрит.

Абонирайте се за коментари през RSS