Най-после.

Евентуална забрана на пушенето в заведения и "дискотеки" ще се случи през 2009. Едва ли ще се случи както я мислим, но все пак – крайните срокове успокояват.

Във Великобритания и Ирлания, покрай тази забрана, видях как се развива нова субкултура – на улични разговори. Непушачите излизат пред заведенията и си говорят с пушачите, за да не стоят вторите съвсем като изгонени. Ако си вървиш по улицата и на някакво никакво място на тротоара място има много хора, които си говорят – значи са пред бар. Там пък не може да се пие навън.

Коментари

  1. 18 септември 2007 @ 9:44

    Бравос! С четири ръце съм ЗА ! Нека го обяват за illegal action.
    Ще спасят сума ти хора от рак на белия дроб.

  2. 18 септември 2007 @ 9:52

    Аз съм против интеракцията на пушачи и непушачи. Та нали заради непушачите се въвеждат тези закони. Трябва и те да страдат, а именно като се игнорират!

  3. 18 септември 2007 @ 10:16

    Ха така- нека им е гадно!
    Допреди време пушех и имах голям проблем със заведенията- никога не можех да си намеря маса, защото обикновено всички маси за пушачи са заети. Откакто непуша съм супер доволна- винаги има свободна маса. Ако и до 2009 попреместят масите за непушачи да не са точно до кенефа, до отваряща се нонстоп врата или в най-затънтената чупка на заведението, ще е наистина много добре.

  4. moi #
    18 септември 2007 @ 10:19

    най-после ще мирише само на потно

  5. 18 септември 2007 @ 10:52

    представям си как отивам на *бар* и прекарвам 99% от времето навън пред него… яко. социализацията по улиците обаче направо ме утеши, така че ще преглътна.

    следващата глобална мярка не трябва да е нищо по-малко от забрана и на алкохола по такива места, все пак там сме отишли просто да си поговорим.

  6. 18 септември 2007 @ 10:52

    всеобщата грижа за здравето си е извращение …един вид обратна дискриминация. скоро сигурно ще линчуват онези, които се хранят „нездраословно“ и така докато експанзията на публичното ни направи свръхрационални и пречистени. чудна перспектива…

  7. 18 септември 2007 @ 11:05

    Ако някой е гледал последните 1-2 епизода от сериала „The IT Crowd“, ще забележи по какъв начин там са представили този проблем – доста забавно :)

  8. 18 септември 2007 @ 11:10

    Има доста интересни четива за фирмите получаващи огромни суми за „анти-пушене“ кампании свързани с рака на белия дроб.

    Няма преки статистически данни, че пушенето предизвиква рак на белия дроб.

    В щатите най-бързо намаляват пушещите, но броя на болни не намалява откакто съществува статистика.

    http://www.cdc.gov/cancer/npcr/uscs/2003/archive.htm
    При добро желание можете да намерите не толкова добре оформена статистика от 70-те години насам. Както и за Европа.

    Подобно е на огромния бизнес покрай глобалното затопляне без да има научни доказателства за съществуването му.

    Пушенето в заведенията трябва да се забрани веднага както е забрано плюенето.

  9. 18 септември 2007 @ 11:45

    Къде пък има закон против „плюенето“?

  10. 18 септември 2007 @ 11:46

    it\’s too soviet. it\’s cold and everyone looks depressed…
    :)
    http://www.youtube.com/watch?v=Ha-CU1yTisw

  11. 18 септември 2007 @ 11:51

    англичаните по принцип висят прави пред кръчмите, не е заради пушенето – просто така си запиват

  12. 18 септември 2007 @ 12:30

    Не ми се вярва да го реализираме както трябва. Някакси… нали сме българи, в България!

    Еленко, улицата също е „обществено место“. Интересно е да видиш как шведите вървят по главната в Малмьо, скрили фас в ръка. И някои даже се оглеждат.

    Може би при нас чак до там няма да я докараме (макар че много ми се ще, честно казано), но и само в заведенията ще е мега-пробив ако това се наложи!

  13. 18 септември 2007 @ 12:31

    @ Deian: Ама пушенето не е вредно само, защото евентуално причинява рак на белия дроб ;)

  14. 18 септември 2007 @ 12:37

    това ме кефи – пиеш вътре, пушиш вън има движение има социализиране. социализирането води до хубави неща :)

  15. 18 септември 2007 @ 12:47

    Ама пушенето причинява и липса на някои работи след фазата на социализация… :))) А за социализирането сте прави, ноу пиенето има по голям социализиращ ефект в някои страни като скандинавските например.

    PS Социализация да не се бърка със социализъм, моля ви се !!!

  16. marerittet #
    18 септември 2007 @ 12:56

    Защо мълчат производителите на пепелници.

    В Англия дето уж е много цивилизовано, пушенето го забраниха от тоя юли, обаче имам снимка на запалена цигара в бар от началото на септември, тъй че по-леко с тия „българи в България“, щото много хора го ползват за извинение и съвсем без право, ако може да добавя.

    Виж, шведите може да си спазват забраните, ама те и затова са с един от най-високите стандарти на живот в света.

  17. 18 септември 2007 @ 13:06

    висок стандарт – > алкохолен туризъм – > висока склонност към самоубийства

    а мерси, предпочитам да си бъда човек
    са кво да правим, че някои сме щастливи и от разни дребни удоволствия, и не им се опъваме много в името на огромната високостандартна пенсия

  18. 18 септември 2007 @ 13:09

    Тия па… ще си пуша където си искам, дреме ми на гъза.
    Аре па некой да ми дойде да ми каже, че не мога да пуша точно тука да видим как точно ще стане тая работа. Тва са са некви глупости и няма никъв смисъл от тва. Що не направят заведенията само за пушачи, да видим тогава…

  19. 18 септември 2007 @ 14:18

    последният коментар ми напомня ужасно много за един телевизионен персонаж, който казваше: „уеоо, шси права пък квтото си искам! на коленееее!“

    олигархия без олигарси, претенциозност без претенции, смешници без да са смешни.

    шефе, не е кой знае какво. я си представи, че забранят на сервитьорките да сервират – не мислиш ли, че тогава вече ще ти е истински страшно?

  20. 18 септември 2007 @ 14:24

    Много ще остана изненадана, ако наистина 1. го въведат, 2. се спазва!
    Идеята е супер, но реализацията ѝ на местна почва доста съмнителна. Винаги ще има некви типове които ще се чувстват „Дискриминирани“. Сори, ама е крайно време пушачите да се изхвърлят на улицата, пък да се социализират, както могат :)

  21. 18 септември 2007 @ 14:35

    [quote=“antea“]висок стандарт – > алкохолен туризъм – > висока склонност към самоубийства[/quote]
    Е това е по-скоро заради мрачния и студен климат, не е от високия стандарт и алкохола ;-)

  22. 18 септември 2007 @ 14:49

    все си мисля, че където се консумира алкохол е нормално да се консумира и тютюн…

  23. 18 септември 2007 @ 15:34

    Sekwenton, не е съвсем така, щото представи си:

    Аз обичам водка, ти мразиш водка.

    И всеки път като пия една голяма водка, да те карам да пиеш една малка ама задължително…

    Същото е с цигарения дим.

  24. 18 септември 2007 @ 16:32

    а така:
    аз обичам водка, ти обичаш водка.
    всеки път, когато ти пиеш една голяма, на мен ми забраняват да пия една малка, защото я предпочитам с цигарен дим.
    ?
    какво му е лошото на сегашното положение с места и за двете групи хора?

  25. 18 септември 2007 @ 17:10

    Имаме примерно следната ситуация:
    Компания от 10 души в която двама пушачи, а останалото непушачи.

    Осем души ще трябва да се тровят заради двама. Е това справедлива цена ли е ?

  26. 18 септември 2007 @ 17:24

    \o/

  27. 18 септември 2007 @ 17:30

    @ dzen
    имаме примерно обратната на твоята ситуация…нали се сещаш, че въпроса не е в задаване на някакви хипотетични ситуации търсещи справеливост или в това „пушачите да се изхвърлят на улицата“. подобни мерки са точно обратното на много „възвишените“ принципи и призиви за толерантност към всякакви различия…щото всеки може да открие по нещо врено и дразнещо буквално навсякъде и във всеки и така от мега „морална и благородна“ позиция да забрани/ограничи нещо си. ама хайде да се замислим колко подобни неща са се случвали през годините и колко точно от тях имат някакъв положителен резултат, а?

  28. Стенли #
    18 септември 2007 @ 17:33

    Това да разделиш местата (и по-точно въздуха) в заведение за пушачи и непушачи е все едно да разделиш водата в басейн за пикаещи и непикаещи. Да ме прощавате.

  29. 18 септември 2007 @ 17:37

    @dzen – 10 на държави, Русия, Китай, САЩ, Австралия… 95% генерират от причините за глобалното затопляне… Има ли въобще цена която да е справедлива…

  30. 18 септември 2007 @ 17:38

    Сори прочетох го на обратно

  31. 18 септември 2007 @ 17:43

    Лошото на сегашното положение е това, че в 99% от случаите никой не спазва пропорциите за пушачи и не пушачи (което устройва пушачите предполагам :)), а в случай, че някой реши да ги спази тези маси са позиционирани цитирам:
    “ точно до кенефа, до отваряща се нонстоп врата или в най-затънтената чупка на заведението“.

    Така че наистина единственото решение е само маси за непушачи (което не вреди на ничие здраве), а пушaчите добре облечени отвън.

  32. 18 септември 2007 @ 18:08

    Решението е просто: Пушачите спират да пушат(което е финансово рентабилно. От икономическа гледна точка ще насочат потока в по полезна за тях посока) и всички ще са доволни.

    @evilo Прав си няма справедлива цена, но да ме прощават пушачите ама няма да им търпя дима от л**нените Сигари. >:->

  33. 18 септември 2007 @ 20:34

    От друга страна има много просто решение- правят се заведения за пушачи, в които си пушиш където, колкото и когато ти е кеф и такива за непушачи, в които пушенето е разрешено само отпред или на някаква смрадлива вътрешна тераска и няма никакви проблеми. За съжаление, обаче, повечето непушачи пак ще ходят в заведенията за пушачи, защото, някой по-нагоре го каза, компаниите винаги са смесени. Така заведенията за пушачи много бързо ще фалират…

    Според мен такива закони не трябва да се правят за удобството на пушачите или непушачите, те трябва да са част от някаква кампания- за намаляване на тютюнопушенето, например, иначе просто няма смисъл. Да не говорим, че в обществените сгради ще е направо неприложимо (не мога да си представя как някой министър няма да си запали цигарата само защото е забранено).

  34. Spiegel #
    18 септември 2007 @ 20:48

    в БГ законите са само на книга.

  35. 18 септември 2007 @ 22:37

    Аз подкрепям забраната. Пушенето е яката работа, но не сме толкова яки да ги пушим цял живот.

  36. Radoinc #
    18 септември 2007 @ 23:00

    Да, а преди 60-тина години някой си е казал „дайте да забраним западните радиостанции, само развращават народа“. Спомняте ли си резултата? Още колко доказателства трябват, за да се разбере, че със забрани и наплашване не се постига нищо? Между другото и аз не пуша, но бих бил против такъв закон.

  37. kyky #
    18 септември 2007 @ 23:37

    Ж България законите са само на книга и по-точно в докладите на министрите пред ЕК.

    Браво, заформихте тук едно гражданско обсъждане… да се нарадва човек. Точно както са наредили батковците на запад – трябва да има гражданско обсъждане, трябва.
    Само че на мен ми се струва, че и това което сте написали е толкова истинско колкото и докладите на министрите. Колкото да го има и да си кажем дружно, че ето – европейци сме значи. Иначе всички си знаем как ще е на практика. То и Рила е национален парк, където дори верижни машини са забранени, но както виждате там скоро ще си имаме цял ски-лифт.

  38. 19 септември 2007 @ 1:40

    Deian как няма научни доказателства за глобалното затопляне…?!

    Аз съм пристрастен пасивен пушач. Ако някой не запали цигара докато си пия водката ми става притеснено.

  39. 19 септември 2007 @ 8:36

    wuobshte nikwi zabrani ne mogat da nakarat horata da sprat da pushat w zawedeneiata .. prsota smetka si nap-rawete kak 80% ot klientite izlizat i powe4e ne wlizat tam .. zashtoto ne mogat da pushat … koi sobstwenik shte si zagubi klientelata wseki bi predpo4el da dade rushwet na HEI ili koito tam proweriawa tezi neshta ..

  40. 19 септември 2007 @ 8:36

    сори за латиницата . няма повече

  41. 19 септември 2007 @ 10:28

    бас хващам, че Dzen е бивш пушач :)

  42. 19 септември 2007 @ 12:07

    mashine – ако забраната важи за всички заведения без изключения, собствениците няма да го усетят защото пушачите остават с избора да идат някъде да пиинат или да си стоят в къщи и да си димят.

  43. 19 септември 2007 @ 12:09

    @Sabina

    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Global_Warming_Swindle
    има го в zamunda.net
    http://www.bard.bg/authors/?BookID=755

    По-научни четива има достатъчно в Интернет.

  44. 19 септември 2007 @ 14:08

    @sekwenton Бас хващам, че не мъ знаиш кой съм. Вярно пиших един път и щях да си изкарам дробовете. Това беше като малък, в пети клас и от тогава хич не ме блазни идеята.

  45. marerittet #
    19 септември 2007 @ 15:55

    @#25, в такива ситуации обикновено пушачите от common sense сядат така на масата и пушат натам, че да не пречат на непушачите, които пък от своя страна, като им гледат усилията, просто няма как да кажат нещо. въпрос на толерантност.

  46. 23 септември 2007 @ 23:28

    Немой ми барате цигарките, ше ви избием като Битълсите, ей:)

    За мое щастие (все още) повечето хора около мен пушат и немам проблем с това. Иначе гледам да се съобразявам – на спирката седя встрани от хората, в заведение сядам на края на масата и т.н. Немой така с лошо, братя, хора!:)

  47. 24 септември 2007 @ 11:47

    Бе незнам кой ШЕ т`епаш, ама и ти не си прав. Вярно, че пушачите сте малцинство, ама немоЕ едно малцинство да тормози мнозинството, като му дими под път и над път. Сметни първо колко пари хвърляш на вятъра за цигари. Ай със здраве :)))

  48. plamen #
    10 октомври 2007 @ 15:33

    как пък реши, че пушачите са малцинство?!? от цялото население на страната – да, малцинство сме. но от хората между 18 и 35 години, мисля че сме мнозинство. ако искаш доказателства, отиди във произволен бар/дискотека/кафе, и преброй хората, и тези от тях, които пушат.

Кажете нещо

Може да ползвате лек HTML. Email адресът ви остава скрит.

Абонирайте се за коментари през RSS