From:   Elenko
Subject: Възпираща такса
Date: 25 юни 2007 10:51:35
To:   Info@ubb.bg

Драга ОББ,

Аз съм ваш клиент.

Тази седмица ме "насърчихте" да използвам вашите банкомати като въведохте "възпираща такса" от 75 ст., ако тегля пари от банкомат на друга банка. Таксата за теглене от ваш банкомат е 10 ст.

Нека ви обясня.

Аз не си подбирам банкоматите. Тези на на ДЗИ Банк са светкавични и винаги дават банкноти от по 5 лева. Тези на ПИБ работят по-пъргаво и са винаги чисти. Въпреки това, аз винаги си дърпам пари от банкомат, който ми е на път.

Вие обявявате тази такса от 75 ст. на теглене като застраховка, че с тях покривате загубите от пари откраднати от ваши карти на чужди автомати.

Нека перефразирам:

Представете си, че в някаква паралелна вселена, Fiat правят коли, застраховат ги и имат верига от бензиностанции. Та, ако в тази вселена аз карам Fiat и реша да заредя от Shell, все едно горивото да ми струва 7,5 пъти повече, защото някой там може да ми одраска колата и Fiat като застраховател е длъжен да ме обезщети.

Вие огласихте "възпиращата такса" с рекламна кампания във всички медии. Кампания която струва пари, които ще вземете от вашите клиенти.

Като ваш клиент искам да ми отговорите на следните въпроси:

Само чуждите банкомати ли се ограбват?

Ако не е така, нима 10 ст. такса стига за обезщетенията на вашите ограбени автомати?

Ако е така, защо аз като ваш клиент трябва да плащам за това, че банки с които нямам отношения не знаят как да си стопанисват банкоматите?

Защо другите банки нямат толкова високи такси?

Еленко

П.с. Политиката ви клиентите да попълват вносни бележки, ако искат да изтеглят или внесат пари е ужасна. Забавя работата в клоновете ви, тонове хартия си отиват и никоя друга банка не го прави.

Коментари

  1. Боян #
    25 юни 2007 @ 12:39

    интересно шефа какво мисли по въпроса?

  2. Lilav slon #
    25 юни 2007 @ 12:45

    Taka e druje kato hodi6 v grutzki banki. Ela si v PIB, vij i aktziite i sa ve4e na borsata i niama takiva uidurmi ;-)

  3. Сабина #
    25 юни 2007 @ 12:54

    Хах, в Германия тегленето от автомат на друга банка ти струва 3 евро. Еленко не те разбирам….

  4. Goblin #
    25 юни 2007 @ 13:24

    След като си такъв любител и пропагандатор на „зеления“ начин на живот, защо още не си сменил тази клиентомразеща банка ? В момента в който разбрах че има банка която не заставя клиентите си да пишат дебилните бележки на ръка, след като и без това те самите попълват после същите данни на компютъра, минах към ЦКБ. Сега почти никъде не карат клиентите да си попълват дебилните документи на ръка, ОББ е супер дебилна и клиентопрецакваща банка, единствения начин да протестиращ срещу това е просто да си смениш банката. Само като говориш и си седиш към същата банка – все им е тая, особенно на ОББ…

  5. Петя #
    25 юни 2007 @ 13:42

    Има случаи, при които и тва, което предлага Goblin няма да проработи. Например, Икономически университет – Варна ни заставя там да си внасяме семестриалните такси. Освен това, тогава ми се налага да прекарам целия си ден в банката, чакайки да дойде моя ред да си дам парите.
    Може и в друга банка, разбира се, но таксата за внасяне ще е по-голяма.

  6. a #
    25 юни 2007 @ 13:43

    Ееее, чак толкоз пък. Часа на вашето недоволство – няма нужда.

    1) Да иска определени такси за определени услуги е в правата на ВСЕКИ. Ако се замислиш – факта, че УниКредит имат най-шитоката мрежа от банкомати им дава право да налагат такива такси за трансзакция. Т’ва, че ти не желаеш да си направиш труда да ползваш техен банкомат – нормално е да си плащаш, шото и те си плащат за трансфера. Така е навсякъде по света. Ако не ти харесва банката – избери си друга (доколкото си спомням, преди 3-4 години нямаше банка с такса

  7. 25 юни 2007 @ 13:55

    Подкрепям те. Мисля, че тази такса е за всичко друго, но не и за предпазване на клиентите. Доколкото знам ОББ са извън системата Борика и те сигурно ги цакат с големи такси за трансфер. Тъпо е в този случай да се оправдават със сигурности т.н. Вярно е и че най-мизерните, потрошени и оповръщани банкомати са на ОББ. Такава машина дали увеличава доверието на клиента?

  8. Ники #
    25 юни 2007 @ 14:20

    Райфайзен ми взимат 1лв+1%, от който и да е банкомат. Също така трябва да попълвам вносна бележка и чакам в ужасно горещия, потен, тесен и неприятен салон по 10-15 минути. Та и на мене не ми е лесно ….. :)

  9. 25 юни 2007 @ 14:37

    Това с таксите се прилага масово – не само в България, даже колкото повече банкомати има банката, толкова таксата е по-голяма ако теглиш от друг банкомат :). Спасението е в така наречените „виртуални банкомати“ – управляват се от независим оператор и в зависимост от това карта от коя банка ползваш се изпълнява нейното приложение и съответно оторизацията се извършва от нейната картова система.
    ИНГ Банк например не вземаше никакви такси,но тя имаше само 2 банкомата в България… За сметка на това спокойно си ходех с 10 лева и знаех, че мога да тегля без притеснение от всеки банкомат. Уви, от 13 юли индивидуалните клиенти на ИНГ се прехвърлят в Пиреос и отново сме в матрицата…

  10. 25 юни 2007 @ 14:40

    Има банки, които не искат да работят с малки клиенти/физически лица. Задължени са да го правят, но се стараят да им направят живота труден и чрез по-високи такси и неинвестиране в по-добро обслужване да ги изгонят. Дребните клиенти/вложители не представляват интерес за тях – те се целят в корпоративния пазар.

    ОББ се мисли за такава банка и затова таксата справедливо е наречена „възпираща“, защото те се стремят да вземат най-много (изгубят най-малко) от пазар, на който не ги интересува

  11. Р #
    25 юни 2007 @ 14:53

    true

  12. 25 юни 2007 @ 15:40

    таксата на борика за клиринг м/у банките е по-малко от стотинка на теглене… прави си сметка за останалите 74

  13. прасето Гошко #
    25 юни 2007 @ 16:05

    в четвъртък внасях в Пощенска – само подписче на вносната бележка, другото си беше напечатано (къ’в кеф само)
    при тях е 65ст. от чужди банкомати

  14. 25 юни 2007 @ 16:20

    Аз пък да ви кажа че ОББ си е супер. Да това за вносната бележка и за тегленето е отвратително, но от банкомат се тегли в 2 случая :
    1.Спешен кеш
    2.Кеш повече от 100лв

    Ако мислиш да теглиш по 10лв, то тогава тези 75ст. наистина са много.

    Пък и на много места вече може да се плаща с POS терминал, което ти спестява и ходене до банкомат.

    ПП.Ако 75ст те плашат тогава изкарваш прекалено малко пари за да ги държиш в банка.

  15. 25 юни 2007 @ 16:36

    Аз съм доволен от ОББ. До сега не съм имал никакви проблеми с тях – дори останах приятно изненадан, когато наскоро започнаха да пращат уведомлителни смс-и след всяко теглене. До колкото си спомням, преди трябваше да подадеш заявление, за да се абонираш и имаше месечна такса + цената на всеки получен смс…
    Иначе чувам доста негативни отзиви от мои познати по адрес на ОББ. Например наскоро се наложило на познат да тегли голяма сума от сметката си. Служителката му поискала някакъв документ, за който той не бил чувал – никога преди не му се било случвало… Приятелят ми отишъл в друг клон на банката изтеглил парите без въпросния документ, върнал се в първия клон при въпросната служителка, показал и парите и направил оплакване, че са му загубили времето…
    А що се отнася за ДЗИ – много неприятни са ми посещенията в тази банка – винаги опашки, лелките на гишетата са мудни, нелюбезни и винаги намръщени! Същите от времето на комунизма…

  16. 25 юни 2007 @ 17:23

    ОББ е нещо ужасно…не знам как изобщо си се захванал с тях…но все пак са за предпочитане пред пощенска :)

  17. андрешко #
    25 юни 2007 @ 17:58

    Гледайте голямата картинка. Проблема е, че банките искат такси дори за ползване на собствен банкомат, които естествено са по-големи от лихвите по спестовните ви сметки. Което значи, че те дефакто са собственик на парите ви. Вие им ги давате, след което си плащате, за да си ги получите обратно. Или не, те вече не са ваши, вие просто си плащате, за да може банката да ви даде пари. Ето това се нарича вече изкуство.
    Това само насърчава висенето на гише и тегленето на големи суми от банкомат, за да се спестят такси. Тогава какъв е смисъла да си държите парите в банки?
    По-добре да ги инвестирате в нещо друго.

  18. хахио #
    25 юни 2007 @ 20:19

    “ ПП.Ако 75ст те плашат тогава изкарваш прекалено малко пари за да ги държиш в банка. „

    Само бедните не ги плашат 75ст. Затова са бедни. В Германия банките са се групирали в 4 групи като тегленето вътре в групата е безплатно, а обслужването на гише струва допълнително. Ето така се предпазват клиентите от чакания на опашки.

  19. smn #
    25 юни 2007 @ 21:04

    Работя в Люлин, силвър център. Опашката пред ОББ започва в 8:30 (половин час преди да отвори банката) и свършва в 16:30 (след като банката затвори).

    Обслужването е ужасно, некомпетентно и с много големи такси и комисионни за всичко, което се сетиш.

    А 75 стотинки за буквално НИЩО мисля че всеки разумен човек (без значение богат/беден) не би дал. 75 стотинки са част от времето, в което си се трудил, а ги подаряваш на някой, който не си е мръднал пръста за да ги спечели.

  20. Компютърджията #
    25 юни 2007 @ 22:40

    ОББ са мноо’ зле.
    Пътуваме по света и ползваме техни кредитни карти, и ВИНАГИ има някакъв проблем, всеки път различен :((

    Слава богу Разумът взе връх и фирмата ни се маха от тях завинаги (надявам се).

  21. Весето #
    25 юни 2007 @ 22:59

    На мен пък ОББ ми блокираха картата заради теглене от банкомат с подозрение за скимиращо устройство. Две седмици след въпросното теглене.

  22. хахо #
    26 юни 2007 @ 9:49

    @9: „виртуални банкомати“

    това чудо на техниката къде го има и от какво се изхранва оператора?

  23. 26 юни 2007 @ 10:29

    Аз съм към ДСК и съм страшно доволен. Няма писане на вносни бележки, имат много офиси в София и обслужването е що годе на ниво. Голямо предимство е, че имат единствените „стаички“ за банкомати, които работят денонощно и може човек да се защити вътре ако се съмнява че някой го дебне или нещо такова. А за таксите – на чужд банкомат ДСК взимат 20 стотинки. От това което чета като коментари тук, май ДСК са с най-изгодните условия и освен това сайта им предлага много добри услуги за онлайн банкиране.

  24. три #
    26 юни 2007 @ 12:09

    това е нормално – пазар. а и в зап. европа е така, за холандия и германия сам сигурен. изчакай няколко години и може би ще се обединят например обб и дзи в това отношение. така биха имали предимство пред други банки.

  25. Таня #
    26 юни 2007 @ 12:09

    Обб са супер зле. Всички се оплакват от тях. Моята парва карта, нещо като joint сметка с мъжа ми е от Обб и не ми се търси подобен продукт по другите банки, защото я ползвам от 7 години и не ми се занимава да проследя местата, но които съм я дала и т.н. След всеки сблъсък с тази ужасна банка имам повод да пиша писма подобни на еленковите, но за съжаление не съм така организирана и принципна.
    Бих предложила всички служители на банката да преминат трейнинг „Що е клиент и искаме ли ние такива!“

  26. 26 юни 2007 @ 12:13

    Да добавя и моя глас от Русе – всичко негативно казано до момента важи и за русенската ОББ.

    Очевидно е изключение някой да е доволен от ОББ.

  27. 8wU%2B7Xoq11u8frZIVuYGE0%3D&key=5705e11 #
    26 юни 2007 @ 14:28

    Абе ОББ или пощенска или дзи – все в гъз.
    Банките у нас се развиват значително по-бавно от мобилните ГСМ оператори, а те са мноо назад.
    Елементарно е да се разбере че щом плащаш такса поддръжка на сметката не трябва да ти взимат такса за транзакции. Щом плащаш такса онлайн банкиране не трябва да ти взимат такса за транзакции и щом си плащаш за кредитна карта не трябва да плащаш за теанзакции.

    Мога спокойно да обобщя, че няма банка в чиито клонове обслужването да е било на ниво, а съм ги обиколил повечето. Както и че няма стандартизация на банковата услуга – процедурите са различни в различните банки, а често и в различните клонове на едни и същи банки..

  28. 26 юни 2007 @ 15:53

    така и не се научих да я обичам конкретната банка. нито за кредити, нито за спестявания. не е удачна.

  29. da #
    29 юни 2007 @ 5:41

    http://smiling.webreality.org/blog/?p=121

  30. 7 юли 2007 @ 11:58

    Не сте сами….
    от скоро Биохим, Хеброс и БулБанг се обединиха и също въведоха такса за теглене от чужд банкомат – 0.55 лв. (беше 0.20 лв) Въведоха и такса за интернет банкиране – 4 лв./месец (беше безплатно).
    И всичко това стана тихо, без много шум и уведомяване на клиентите. Разбрах го, като си четох извлечението.

    Като сметнах, месечно им плащам 7-12 лева „такси“ за това че ми държат парите и работят с тях.

  31. В, #
    10 юли 2007 @ 1:52

    Тъкмо си викам: „А! Хванах Еленко с правописна грешка!“ и се разочаровах – наистина се пишело въЗПирам, без „с“ след представката.. А защо е така, някой може ли да обясни?!?

  32. 13 юли 2007 @ 0:42

    Почвам да си мисля че банките въобще не искат да работят… Специално на мен ми е много трудно да намеря банка която да ми допада… всичките са доста зле

  33. IamPablo #
    24 юли 2007 @ 15:15

    еленко браво, имал съм жземане даване с тази СМЕШНА банка с седенето по столчетата и с попълването на бележки, който се налага да попълваш по 45 пъти, АБЕ 2007 година сме има принтери ПСИ-та, препоръчвам Първа инвестиционна банка. Сервиса е 6 не те карат да чакаш и всеки знае за какво става въпрос(не като другите места“Тук идва мястото на един пример“ Отивам в СГ Експресбанк, каде мога да да се консултирам за акредитиви питам аз “ Горе при Екперт Кредити, ми казват, ОК отивам сядам, и казвам на „ЕКСПЕРТА“ искам да питам да банкови преводи международни, и акредитиви каква е процедурата, „КАКво ми отговаря тои“ Аз вече изнерваен на МАКС питам Експерта “ ТИ знаеш ли какво е акредитив( говоря му на ти защото съм нагло арогантно парче), и експерта ми казва „ДА, онова, аа не не , акредетив не беше ли, ама вие за какво питате? ВЪзмутих се станах и заминах“. Та така де подкрепям напълно тия в ОББ са малоумници…

  34. alex4o #
    25 юли 2007 @ 15:26

    Хммм. Аз съм клиент на ОББ от може би 2 години и се оказа, че в определени клонове се държат страхотно, а в други са ненормални.
    Това е доста странно и всеки път като им направя забележка се извиняват, но нищо не променят. Ако някой има проблеми да ползва клона на дондуков и раковски. Но банката като цяло не струва.
    Аз съм и клиент на ПИБ, там са невероятни, просто никога не съм си представял, че банка може да ми спести времето както го правят в ПИБ.

  35. 1 август 2007 @ 0:31

    Имам кредитна фирмена карта на ОББ и О! Чудо! всеки път, когато разплащам с нея в чужбина ми начисляват такса. Ако тегля в брой, разбирам, но когато пращам за услуга или стока в магазин?! Такова нещо никъде го няма! Отивам в ОББ и отговорът беше: „Да сте си прочели условията за ползване!“ Оказа се също, че „кредитната“ им карта не е точно кредитна, защото разполаш с толкова пари, колкото имаш във фирмената си сметка. Нито стотинка на кредит. Някой знае ли място в нета, където могат да се сравнят услугите на банките, за да си избера нова банка?

Кажете нещо

Може да ползвате лек HTML. Email адресът ви остава скрит.

Абонирайте се за коментари през RSS